Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Araya girişler

 

 

 

           Araya girişler

 

 

 

     Bricin %65 i deklerasyon derler. Sistem üzerine çok sayıda mükemmel kitaplar yazıldı. Çok çok etkili hemen hemen  bütün problemleri çözen konvansiyonlar geliştirildi. İyi bir sistem ve etkili konvansiyonlar kullanarak deklarasyon problemimizi çözebilirdik ama iş bu kadarla kalmadı. yapıcı sistemler kadar yıkıcı sistemlerde aynı oranda gelişti. Standardı yüksek bir briç ortamında rakip asla bırakmazki sis güzel güzel konuşun.Turnuvalarda veya takım maçlarında rakip sizi serbest sekansta konuşmanıza asla musade etmez. Siz bir minör açarsınız, rakip bir majörle overcall yapar, ortak kontur atar, sağınızdaki rakip blokatif amaçlı solnuzun rengini üç seviyesine yükselttiğinde daha henüz ozunuzu ve puan limitinizi tesbit edememişken ikinci konuşmanızda önünüze çok yüksek seviyeden bir şey geliyor. natürel deklare ve konvansiyonlarınız artık tamamen ya işlemez olmuştur veya yerine yenileri gelmiştir. Eğer sizin bu durumaortakla birlikte bir çözümünüz yoksa hemen karara kalırsınız.

     Bu durumda üst düzey oyuncular çok zor durumda kalırlar. Ancak ortalama oyuncular bir çok bordda kaybolup giderler. oyuncularda bu durumu bildikleri için devamlı araya dalp çıkarak sorun üstüne sorun yaratırlar.

    Öncelikle şunu kabul edin. iyi oyuncular yarışmasız bir deklerasyonda en iyi kontrata ulaşmayı, çoğu kere becereceklerdir. Bizde onları oturup seyredecekmiyiz. Hayır, elin rakibe ait olduğunu gördüğümüz anda hemen aray dalıp çıkacağız. Onları rahatsız edeceğiz. Sistemlerini bozmaya çalışacağız.Mümkünse bunu en etkili şekilde yapacağız.Tek yapacağımız şey mümkünse vurulmamak ( Kontur yememek olacak ) .

     Zaman zaman maçlardan sonra yapacak bir şey yoktu, puan onlara geldi, doğru kontratlara geldiler. Bizim yapacağımız şey yoktu diye konuşmalar duyarız. genelde ortaklarıda onlara hak verirler. Diğer masada da belki aynı şeyler olmuştur. Ama gerçekler öylemi açaba. Rakip rahatsız edildimi ? Onlara zorluk çıkarıldımı ? zayıf ellerle bile onlarla kıran kırana savaş yapıldımı? Bunlar pek düşünülmez.

     Bir örnek ele bakalım. Eliniz : sad 8 smiley 64 laugh ARDV65 wink AD92

    

     1laugh oyun açtınız. Ortağınızdan 2wink geldi harika ikinci konuşmanız için bir çok seçenek var. 3sad  tutuş ve splinter en iyisi gibi görünüyor. Buna ortaktan 4smiley gelirse 4NT ( RKCB) ile devam edersiniz. Ortaktan 3NT veya 4wink gelirse 4laugh diyerek yine smiley kontrol duymaya çalışırsınız. Ve sonuçta doğru kontratınızı bulursunuz. Ne güzel değilmi. Siz konuştunuz rakip sustu .İki tarafta bu normal bir borda yapacak bir şey yok dedi yeni borda geçtiniz.Böyle olsaydı hayat ne kadar kolay olurdu.

     Ya şöyle olsaydı ; Aynı elle 1laugh açtınız, Solunuz 1smiley  dedi yine ortaktan 2wink ve sağınızdan 4smiley şimdi ne olacak. Ortağınıza iki el yazalım .

     1- sad ARx smiley Dx laugh 10xx wink RV10xx bu elde ortakta 13 HCP var ve ancak zon yapabilirsiniz.

     2- sad AVx smiley Axx laugh xx wink R10xxx bu elde ortakta 12 HCP var ve 7 yapıyorsunuz.

     Acaba ortakta hangi el var artık işler tahmine kaldı.

     Bu el şüphesiz hepimizin neden serbest konuşmaları tercih ettiğini gösteren sayısız örneklerden biridir. Vrya değişik bir şekilde söylersek neden ortaya dalıp rakiplerimizin deklerasyonlarını bozmamız gerektiğini gösteren bir örnektir.

     Oyun açıyorsunuz, rakip araya giriyor, ortağınız kontur atıyor ve diğer rakip 3 veya 4 seviyesinde konuşuyor. Ne hissediyorsunuz. Çok rahatsızsınız değilmi. evet bu durumda bütün oyuncular çok rahatsız olur. Yüzlerine bakın sanki işkence çekiyor gibidirler.

     Çözüm ne tabiki sağlam sistemler , net bilgi aktaran konvansiyonlar ve konturlar. Bilhassa kompetisyonlu konuşmalarda ortak ne dediyse elinde o vardır. Kompetisyonlu deklarasyonlarda çok manalı konuşmalar ( en çokta konturlar ) sadece karmaşa yaratır. Münkün olduğu kadar tek manalı en fazla iki manalı net konuşmalar sizteminizin temelini oluşturmalıdır.

     Denilebilirki overcal rakibede bilgi verir. Evet doğrudur ama bizimde en iyi defansı ve atağı bulmamızı sağlayacaktır .  istatistik yapın. bakın bakalım overcallarınızın sonunda ne kadar zarar görüyorsunuz ve ne kadar karlı çıkıyorsunuz. Bu sitile göre değişir ama ben uzun vadede hep karlı çıkacağınızı iddia ediyorum.

     Araya girişlerde puan aralığı ne olmalı. Puan çok çok önemli değil. Elinize bakınca kartlar size söyler ne yapmanız gerektiğini. Mesela ;

     sad DV975 smiley DV984 laugh 53 wink 3

     sad R8542 smiley R9643 laugh D8 wink D

     Uygun zon durumunda rakip 1minör oyun açtı, hangi elle Michaels yaparsınız.? ben 6 puanla evet 10 puanla hayır diyorum Sizde aynı fikirde iseniz demekki kıstas puan değil.El değerlendirmesidir önemli olan.

     Sadece dikkat edeceğimiz şey; zon durumu, kaçıncıdan konuşuyoruz, Uzun renklerin kalitesi ve daha başka şeyler.

     Araya girdiğinizde Ortak basitçe size iki seviyesinde destek verirse ondan 3 koz bekleyin ama daha başka bir şeyi olmayabilir. Ortak burada toplam love kuralını kullanarak 4 kozla üçe, 5 kozla dörde yükseltir. iki renkli eller gösterdiğinizde de aynı tavrı gösterecektir. Sitilinize göre bazen zarar görecek ama genelde bir çok güzel skor alacaksınız.

     Bu kadar anlatımdan sonra şimdi araya giriş standsrtlarımıza bakalım.

 

     Niçin araya girilir ?

 

     * Bir kontratı yapmak için

     * Yarışmak için

     * Atak göstermek için

     * Rakip deklarasyonunu bozmak için

 

     Zonda araya girersek amaçımız kontratı almak ve yapmak olmalıdır. Zonsuzken amaç blokatif veya atak göstermek amaçlı olabilir. Araya girişlerde puan azaldıkça renk kalitesi artmalıdır. Minimum puanla araya giriyorsak renkte en az iki top onör olmalıdır. 2 seviyesinde iyi bir rengimiz varsa örn.RDV984 mutlaka araya girilmelidir.

 

     Renkle araya girişe cevaplar: Cevapçı pas demişse ;

 

     1smiley     1sad     Pas     1NT ► 8-12 HCP  

                                   2smiley   ► 3'lü fit Davet+

                                   2sad   ► 8-10 HCP

                                   2NT  ► 13-14 (15) HCP

                                   3sad   ► Blokatif

                                   3smiley   ► 4'lü fit, davet+

                                   3wink/laugh ►5+ İyi renk ( 2 top onör ) + iyi fit. ( ARDx 4'lü renklerde olabilir )

                                   Yeni renkler F1 çok kuvvetli olmak zorunda değil.

                                   Yeni renk 1 seviyesinde ise 4'lü olabilir

 

     Araya girenin cevapçısı yeni renk söyledikten sonra;

 

     1laugh     1smiley     Pas     1sad

     Pas    2sad  ► 3'lü fit 8-12 HCP

               3sad  ► 4'lü fit 8-12 HCP

               2laugh  ► 3'lü fit 12+ HCP

               3laugh  ► 4'lü fit 12+ HCP

               

 

     Açanın cevapçısı konuşursa ;

 

     1laugh     1smiley     1sad     dbl  ► Ya wink le yada 3'lü smiley ( Çoğunlukla 3'lü smiley )

                                  2laugh  ► Cue-bid, 3'lü fit

                                  2sad  ► Cevapçının rengini okumak natürel

                                  3laugh  ► cue-bid , 4'lü fit

                                  2NT► 4'lü fit, defans lövesi var.

 

     Kompetisyonlu sekanslarda 2NT natürel olamayacaksa 4'lü fit göstermelidir. Fit olan ellerle hem fit hem de defans olan elleri ayırmak önemlidir.

 

     1laugh     1sad     dbl     Rdbl ► iyi el pikte onör var

                                  2wink    ►NF   

                                  2laugh    ►Cue-bid , 4'lü fit Davet+

                                  2smiley    ►NF

                                  2sad    ►Fit ama pik onör yok

                                  3wink    ►5+wink +4'lü fit

                                  4wink    ►wink+sad en az 10 kart

                                  4laugh    ►laugh+sad en az 10 kart

 

     Sanzatu ile araya girmek ;

 

     canlı pozisyonda 1NT araya girmek 16-18 HCP ve rakip renkte stoper gösterir, yine canlı pozisyonda 4. den 16-18 HCP oynanmalıdır. Pastan gelen elin 1NT su konvansiyonel olabilir. NT araya girişinden sonra cevaplar tamamen transfer olmalı rakip renge transferi stayman olarak kullanmalıyız.

 

     Ortak 1NT overcall yapınca diğer rakip konuşursa, 1NT muza mudahale edilmiş gibi oynamalıyız.

 

     1laugh     1NT     2laugh     dbl  ► T/O  bütün 6-7-8 puanlı elelr zona yeter

                                    2smiley  ► NF , oynamak için

                                    2sad  ► NF , oynamak için

                                    2NT► trefe transfer

                                    3wink  ► 5smiley - 4sad GF

                                    3laugh  ► Köre transfer

                                    3smiley  ► Pike transfer

                                    3sad  ► 5sad - 4smiley  GF

 

     Cevapçı olarak bir renge transfer edip yeni bir renk okumak natürel ve forsingdir.bu pozisyonlarda lebensohl oynamak gereksizdir. lebensohl keser araştırması için kullanılır. Bu sekansta zaten ortakta keser vardır.

 

     Araya girişlere transferli konuşmalar

 

     Ortak, rakip açışa renkle araya girdiğinde açanın ortağı konuşmazsa, cevapçının deklareleri transferlidir.

     Açanın ortağı konuşmuşsa rubensohl uygulanır.

     Rubensohl uygulaması:

     * İki seviyesinde renkler NF

     * 2NT trefl'e olmak üzere üç seviyesinde ki konuşmalar transferlidir.

     * Transfer edilen renk iki seviyesinde söylenemiyorsa,kompetitif+ söylenebiliyor sa davet+ gösterir

     * Rakip renge transfer stoper sorar.

     * Ortak majör renkle araya girmişse, atlamalı cue-bid 10-12 HCP ve 4'lü fit gösterir

     * Ortak amjör renkle araya girdiğinde atlamalı renk; natürel iyi renk ve 4+ tutuş gösterir

     * Ortak minör ile araya girdiyse atlamalı yeni renk 6+ Renk  gösterir. zonsuz pre-emptive, zonda davet

     * Splinter; Majör renkle araya girişlerde uygulanır. İyi tutuş ve kısalık gösterir.

     * 2NT ; Majör araya girişlerde 4+ tutuş, 12+ HCP , Minör araya girişlerde natürel

 

     Not: Açanın ortağı konuşmuşsa rubensohl uyguladığımız için bu konuşmaların hiç biri kullanılmaz.

 

     Açanın kuralları :

 

     * Kendi renginini tekrarı zayıf konuşma.

     * NT, normal el ve stoper gösterir.

     * Cue-bid : Ortağın rengine iyi tutuş ve iyi el

     * Tutuş: Normal el ve fit

     * Atlamalı cue-bid: Tutuş ve splinter

     * Yeni renk. natürel ve iyi el gösterir.

     * Bir seviyesinde okuyabileceği renk varken 2 minör ile overcal yapmış ve sonra 2majör demişse iyi elden ziyade dağılım göstermiştir.

 

     Cevapçının kuralları :

 

     * Transferin kabulünden sonra yeni renk iyi el gösterir.

     * NT konuşması; iyi el ve stoper gösterir.

     * Ortağın renginde veya kendi renginde yükselmesi iyi el gösterir.

     * Cue-bid; stoper sorar ama sonra konuşması iyi el gösterir.

     * Transferi almayıp kendi rengini tekrarlamak  zayıf el gösterir.

 

    

     Rubensohl'ün kuralları :

 

     * Dbl negatiftir. 8+ HCP gösterir.ortak öncelikle 4 lü majör varsa gösterir

     * İki seviyesinde renk okumak NF

     * 2NT,3wink,3laugh,3smiley bir üstüne yransfer konuşmalarıdır.

        Transfer rengi: a) İki seviyesinde okunamıyorsa;zayıf veya kuvvetli

                                    b) iki seviyesinde okunabilen bir renkse davet veya güçlüdür.

     * 3sad : 5+ renk ve stoper gösterir. GF.

     * Cue-bid transfer: Stoper ve 4'lü amjör araştırmak için yapılır. Açanın transferi alması, stoper olmadığını belirtir ( 4'lü majör var veya yoktur. Açanın majör okuması stoper de vadeder. Açanın 3NT demesi, 4 lü majör olmadığını ama stoper olduğunu belirtir.

     * Transfer edilen renk davet+ ise açan daveti kabul etmezken transferi 3 seviyesinde alır ( Cevapçıda sadece davet varsa pas demelidir. ) Açan daveti kabul ediyorsa yapıcı konuşma yapmalıdır.

 

    

  

 

 

 

 

   

 

 

    

        

 

                                    

   

    

    

 

    


Facebook'ta Paylaş
18.10.2010

Bu Konu 1036 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Henüz Bir yorum Eklenmemiş

Powered BY Sercan Burak AĞIRR