Güvenli Çıkış
Video'lu Dersler

Çok Yakında Sitemizde
Sizlerle olacak
Üyelik İşlemleri

Üye Olmak İstiyorum
Şifremi Unuttum
İletişim

Görüş Bildir
İletişim Bilgileri
Güncel Haberler

Briç Dünyasından
Türkiye Gündemi
  Eddie Kantar'dan briç öğütleri

 

 

 

             Eddie Kantar'dan briç öğütleri

 

   Isınma

 

1- Asla ve asla unutmayınki bir partnerle oynuyorsunuz, defansa onun bulunduğu yerdeki görüş açısından bakın ve sizin sahip olup onun olamayacağı bilgileri ona vermeye çalışın, hayatı partneriniz için kolaylaştırın.
2- Deklarasyonu hatırlamadıkça tam anlamıyla uygun ve doğru defans yapamazsınız.
3- Rakiplerin hangi sistemi oynadıklarını bilmedikçe tam anlamıyla doğru defans yapamazsınız.
4- Kartları izlemedikçe (özellikle küçük arkadaşları :) ) doğru defans yapamazsınız
5- Saymıyorsanız doğru defans yapamazsınız.
6- Eğer çeşitli yüz hareketleri yada hoşnutsuzluk belirten değişik tavırlar sergilerseniz; ortağınızdan doğru defans yapmasını bekleyemezsiniz.
7- Defansta tek bir amaç vardır "kontratı batırmak" eğer turnuva brici oynamıyorsanız yada kontrlu bir kontrata defans yapmıyorsanız; kontratı batırmak uğruna deneyeceğiniz defans yüzünden rakibin fazla löve yapmasını dert etmeyin.
8- Bir oyuncu deklarasyonda tereddüt ederse; problemli bir eli vardır, eğer o oyuncu deklaran olursa; tereddüt kafasında ve elinde hala duruyor olacaktır.
9- Defansta en önemli strateji kontratı batıracak sayıda löve almaya çalışmaktır, defans bu fikir üzerine kurulur. fazlası yada azı için değil.
10- Atak kartını seçerken dikkat et, bir çok kontratın kaderi bu bir tek karta bağlıdır, doğru karar için deklarasyona bir daha bak, o bu konuda klavuzdur.
11- Ataklar ve sinyalleşme konusunda siz ve partneriniz aynı frekansta olmalısınız.
12-Eğer sen yada (daha sıklıkla :) ) partnerin bir hata yaparsanız, serinkanlılığını kaybederek, mantıksız hareketler yapma. Bir çok kontrat defansın bir hatasından dolayı yapılır ( daha nadir olarakta 2 hatadan)bunu herkes yapabilir, sorun etme.
13-Eğer partner güzel bir oyun oynadıysa onu nazik bir kelime ile kutla.
14- Elin oynanma temposu deklaranın problemleri konusunda ipucu verir,mesela 4-3 koz fitine oynarken genellikle çok yavaş oynar.
15- Kontratı batırmak için her ikiside eşit şansa sahip olan 2 yol görünüyorsa; basit olan yolu tercih et ( Başkasının elindeki gazetedeki köşe yazılarını okumaya alışık biri değilsen :) )
16- Eğer defansta kazanacak olan oyunu gördüyseniz; idareyi ele alın
17- Partnerin beceri düzeyini gözönünde bulundur, zayıf bir partnerle oynarken, sadece kendi elinin gösterdiği yolda hamleler yapacaktır.
18- Partnerin sinyallerini izle, onun anlattıkları rakibinkinden daha güvenilir ve yol gösterici olacaktır.
19- Doubleton ve singleton kartlarınızı elinizin ortasında tutun, bazı oyuncular kartlarınızı nereden çıkardığınıza bakar.
20- Varolması mümkün görünmeyen tehlikelere karşı önlem almaya çalışmayın, sadece deklarasyon ve oyun tarzına göre tutarlı ve makul olan tehlikelere önlem alın.

 

 

   ATAKLAR KONUSUNDA ÖĞÜTLER

 

 

   KONTRLU KONTRATLARA ATAKLAR


1-Partner final kontratına kontr atarsa;
   a-)İki defans eli ile birlikte kombine olarak, kontratı batıracak yeterli kuvvete sahip olduğumuzu düşünüyor.
   b-)Kuvvetli koz rengi var
   c-)Partner offside konumunda iken, gambling tipi ilan edilmis zon kontratına kontr atarsa; şunu söylüyordur, partner üste konuşmak istiyorum, ama kayıp kozlar nerede? sende ise cezalandıralım, aksi halde kalkalım.
   d-)Partner özellikle bir renkten atak istiyor olabilir, final kontratı şlem ise bu lightner'dir, zon ise muhtemelen yerin rengi yada rakibin 2. rengidir
2-Partner ceza kontru attığında, sizin renginizin onda kısa olduğunu varsayın, çünkü ceza kontrları en iyi misfit durumlarında çalışır.


    KONTRLU ŞLEM KONTRATLARINA ATAKLAR


3-Eğer partner bir konuşma yapmış ve sonra rakiplerin kendi istekleri ile ilan ettikleri renk şlemi kontratına kontr atmış ise; partnerin rengini atak etmeyin, koz atak etmeyin. Partnerin kontru şunlardan birini gösterir:
   a-)Bir void (en sıklıkla)
   b-)Yerin ilk okuduğu rengin atak edilmesini istiyor
   c-)Deklaranın okuduğu renklerden birinde AK.
Eğer partner bir renk okumamış iken rakibin kendi isteği ile geldiği renk şlemi kontratına kontr atarsa; buda rakiplerin okumamış olduğu bir rengin atak edilmesini istemez. çünkü bu normal bir atakdır ve lightner kontrları normal atak istemez, yine bu durumda partnerde şunlardan biri vardır:
   a-)Bir void
   b-)Yerin ilk renginin atak edilmesini istiyor.


    BİZE YARDIM EDECEK BİR KONTR YOKKEN ŞLEME ATAKLAR;


4-Eğer dummy (yer) şddetli bir şekilde sıçrayarak, mesela blackwood yapmadan şlem ilan etmiş ise; Bir voidi olduğu, kuvvetli kozları olduğu, uzun ve etkili bir yan renge sahip olduğu ve kısa suitlerinde kontrol olduğu düşünülebilir. Bu durumda genellikle en doğru atak; onun en kısa suitini açılmaktır.

örnek:

Kuzey         Doğu          Güney          Batı

                  1smiley            Pas              1sad

2wink              6sad        Herkes  pas

Batıda eliniz sad A43 smiley Q5 laugh J64 wink ADV95

Dummy muhtemelen treflden şikan, uzun pikleri ve körleri var, Karo atak edin ve pik As ile el tuttuğunuzda bir karo alabilmeyi umun.

 

PARTNERİN RENGİNE ATAK


5-Zayif bir el ile partnerin rengine atak ederken, yan ranklerden birinde el tutabileceğiniz, anahtar bir kart yoksa, partnerin rengi; Qxxx(x) yada Kxxx(x) iken büyük onör atak edin, bir fırsatınız daha olmayabilir.
6-Çıplak As ve yanında herhangi bir uzunluk varken, mantıklı bir planınız yoksa, As altından atak etmeyin, As altından ataklar için özel bir partnerlik anlaşmanız olması gerekir.
7-10xx, Jxx, Dxx'den küçük atak edin, ama dummy deklarasyonda naturel NT konuşmuşsa; büyük onörü atak edin.
8-Eğer deklarasyonda desteklemiş iseniz; 3 yada 4 boştan, partnerin rengine, büyük atak edin, aksi halde küçük atak edin.
9-Eğer xxx'den büyük atak ettiyseniz, 2. seferde ortanca kartı verin. Eğer xxxx'den büyük atak ettiyseniz, 2. seferde en küçük kartı verin. Eğer xxx'den küçük atak ettiyseniz, 2. seferde en büyük kartı verin. Eğer xxxx'den küçük atak ettiyseniz, 2. seferde kalan en küçük kartı verin.
10-Genellikle partnerin açış yada overcall rengini atak etmek; diğerlerinden daha emniyetlidir, ama deklarasyondan partnerinizin 3.den zayıf açış yaptığını düşünüyorsanız şimdi onun rengini atak etmek için daha istekli olmalısınız, çünkü 3. den zayıf açışlar genellikle atak rengi gösterir.


    AÇIŞ KARTI


11-Kart; atak kartı olarak seçildikten sonra muhtemelen tüm defans boyunca kullanılan en önemli kart olacaktır. Bu yüzden onu oynamadan önce iyi bir muhakeme yapmalısınız, öncelikle masadaki muhtemel dağılıma odaklanmalısınız (bu bol miktarda deklarasyon varken daha kolaydır) deklaran kuvvetini ve koz fitlerinin durumunu deklarasyon sırasında gösterir, özellikle majör renkler konusunda ilgisini yada kaygısını belli eder, deklarasyona geri dönmek bize, agresif yada pasif atak yapmak konusunda fikir verir.
-Dummy uzun bir yan renge sahip olduğunu gösterdimi?
-Eğer orada uzun bir renk varsa, nasıl kırabiliriz?
-Kup almayamı çalışmalıyım?
-Partnere kup vermeyemi çalışmalıyım?
-Deklaranın en kısa renginimi denemeliyim?
-Oturduğum yerde bekleyip onların bize löveler vermesinimi beklemeliyim?
-Koz atak edip, dummy'nin kup potansiyelini azaltmayamı çalışmalıyım?
-Bunlar atak yapmadan önce kendinize sormanız gereken bazı sorulardır.


    KOZ ATAKLARI


12-Rakipler bir misfitte oynarken koz atak etmeyi düşünmeyin.
13-Dengeli bir elimiz ve herhangi bir suitde yada suitlerde kuvvetimiz varken, 2 yada 3 boş kozdan, koz atak edebiliriz, ayrıca dummy kısalığa dayalı bir desteğe sahipken, koz atağı genellikle en iyi atakdır.
14-Singleton koz atak etmeyin, bunun tek istisnası; partnerimizin 1 seviyesindeki take-out kontrumuzu cezaya çevirmesi durumudur, bu pozisyonda koz atağı zorunludur.
15-Eğer partnerde koz renginin singleton olduğu belli olduysa; Kxx'den koz atak etmeyin, çünkü kimse koza devam edemeyecektir, başka bir atak deneyin ve partnerin zorunlu durumda koz dönüşünü bulmasını umun.

 

 

 

   DEFANS ÖĞÜTLERİ

 

 

1-Rakipler misfitte iken koz atak etmeyin
2-Eğer partnerde koz renginin singleton olduğu belli olduysa; Kxx'den koz atak etmeyin, çünkü kimse koza devam edemeyecektir, başka bir atak deneyin ve partnerin zorunlu durumda koz dönüşünü bulmasını umun.
3-Koz kontratlarında aldatıcı ataklar; 10 9 x'den=9 ve QJ'den J'dir
4-Dummy uzun bir yan renk gösteriyorsa ve siz bu rengi iyi sıkıştırıyorsanız; koz atak etmek iyidir, aksi halde koz atağı dünyanın en kötü atağıdır.
5-Rakipler kendi istekleri ile şlem ilan ettiklerinde, bir As'ınız varken, singleton'unuzu atak etmek çok yanlıştır, böylece deklarana o renkteki kayıp onörü partnerinizde bulması konusunda yardım etmiş olursunuz.
6-Başka bir elde yanda As'ınız yok iken, singleton atak etmeniz, başarılı olabilir.(biraz şans ile; o rengin yada kozun As'ı partnerinizde ise)
7-3NT'ye atak ettiğiniz gibi,6NT'ye atak edemezsiniz.Örneğin eliniz=K10764 Q76 Q84 83 şimdi deklarasyon; 1NT pas 3NT herkespas şeklinde olsaydı, atağınız otomatik olarak pik olacaktı, ama deklarasyon; 1NT pas 6NT herkes pas şeklinde gelişirse; pik atak etmek korkunç olur, rakiplerde 32-33 puan vardır ve partner canlı cenaze gibi görünmektedir, en iyisi trefl 8 atak edip, rakibin empaslarda kaybetmesini ummaktır.
8-Koz yada sanzatüde ortağınızın rengine destek vermiş iseniz (deklarasyonda) 3 yada 4 boştan; büyük, destek vermemiş iseniz küçük atak edin.
9-Üç küçükten partnerin rengine, büyük atak ettikten sonra ( örnek: 862'den 8),2. seferde ortanca kartı verin (6)
10- Dört küçükten küçük atak ettikten sonra ( örnek: 8632'den, 2) diğer lövede kalan en küçük kartı vermek gerekir, yani 2'li atak edip 3'lü ile devam edin.
11-Dört küçükten en büyük atak ettikten sonra, en küçük vermemiz gerekir ( örnek: 8632'den, 8 li atak edip, diğer seferde 2'li vermek gerekir)
12-Partner bir konuşma yaptıktan sonra, rakipler kendi istekleri ile şlem ilan eder ve partner kontr atarsa, partner bir void'e yada rakip renklerden birinde AK'ya sahiptir
13-Stayman, Jacoby transferler, cue-bid'ler yada Blackwood cevapları gibi artifisyel deklarelere kontr atılmış ise bunlar atak isteyen kontr'dur (Not: Splintere kontr'ların ne tip atak istediği konusunda partnerlik anlaşması gerekir, örneğin kalan renklerden büyük olanını istemek makuldur, yoksa splintere splinter rengini isteyecek şekilde kontr atmak pek yararlı değildir)
14-Düşük seviyede bir artifisyel deklareye atak isteyen kontr atmak en az 3 onör kartlı ve en az 5'li bir renk gerekir, 4 yada daha yüksek seviyedeki bir artifisyel deklareye, direkt atak kontru için ise en az KQx gerekir.
15-NT kontratlarına konuşulmamış bir rengi atak ederken, onörsüz 4'lü renkten, 4. çıkmak, rengin gücü konusunda partneri yanıltabilir. en iyisi; en büyük yada 2. büyük çıkmaktır. En büyük marka 8'li ise; 8'li çıkmak, 9 yada 10 ise, 2. büyük çıkmak iyidir.( örnek: 8 6 3 2 den; 8, 9 7 6 3 yada 10 7 6 3' den; 7 çıkmak doğrudur)
16-AKx(x)' den renk kontratlarına atak konusunda partnerinizle anlaşmalısınız, tabi sek AK'dan atak konusu buna uyumlu olmalı.
17-Bu konuda tavsiye edilen; AKx(x)' den renk kontratlarına As atak edilmesidir.
18- Siz ve partneriniz As Rua dan As atak edilmesi konusunda anlaştıysanız; Rua atağı şunlardan birini gösterir:
   a-)Bu suit desteklenmiştir (partneriniz sizin bu renkte kartlarınız olduğunu biliyor)
   b-)Kontrat 5 seviyesi yada üstündedir.
   c-)As Rua sektir (doubleton)
19- Siz ve ortağınız AKQ'dan, renk kontratlarına karşı Q atağı yapmak konusunda anlaştıysanız, partnerinizin atağı okuyabileceğini varsayabilirsiniz. 3. el sayı verebilir. Bu atağın 2 avantajı vardır.
   a-)Atak kartı kaç löve alabileceğimizi gösterir.
   b-)Eğer As Rua'dan As atak ederseniz, Dam'ınız olmadığı anlaşılır.
20-Eğer partner sizin renginizi yada fitimizi atak etmemişse, ataktan çıkarılabilecek sonuçlar.
   a-) void var
   b-) atak kartı singleton
   c-) atak kartı sekansbaşı
   d-) partnerde rengimizin Ası var ve Rua rakipte diye korkuyor
   e-) partner deklarasyonu unuttu :)
21- Parner bir sanzatu kontratına bir renk atak eder ve daha sonra bu renkte bir kaç kart defos ederse bu rengi dönmenizi istemiyor demektir.
örnek

 

SAR1032
H A762
D3
C J54
S Q76
H RV93
D 5
C A10762
Tablo S V984
H 1084
D Q1087
C 83
  S 5
H Q5
D ARV9642
C RD9

 Kuzey          Doğu          Güney         Batı

 1sad              Pas             2laugh             Pas

 2smiley              Pas             3SA Herkes pas


Atak: wink 6


dummy J ile kazanıp karo empası yapar ve iki karo daha çekip doğunun karo damına eli verir, bu esnada Batı; bir kaç tane trefl defos eder,bu durumda löveyi kazanan doğunun, trefl değil kör dönmesi gerekir, çünkü Batı eğer trefl dönüşü istese idi; trefllerini defos etmezdi.
22-Sanzatuda veya bir renk kontratına defans yaparken; kup a ulaşmak konu değilse; kısa suitlerimizden özellikle bu renkteki Damı yerde görmüyorsak defos yapmamalıyız, Bu; partnerimizdeki Dam ı ifşa etmemize ve deklaranın 2 yollu bir empas elinde Damı bulma konusunda doğru karar vermesine sebep olabilir. Bu durumlarda uzunluklarımız hakkında bilgi vermeyecek defoslar yapmalıyız.


 

  YER OYUNU KONUSUNDA ÖĞÜTLER

 

 

1- Bir koz kontratı oynarken, koz atak edilirse, açılışı yapanda koz kızı olmadığını varsayarak oyna.
      Nort(dummy)

 

  S R10
H
D
C
S 9763
H
D
C
Tablo S  Q
H
D
C
S AJ8542
H
D
C



yukardaki durumda sizin pik (sad) kontratınıza doğru west den pik atak gelirse yerden Rua oynayın, Dam doğuda olmalıdır ve belki singletondur, eğer öyle ise; 10 oynadığınızda West in 9 lusu löve kazanır.
2- Atak yapan, potansiyeli belirsiz bir onör atağı yaparsa ki genellikle sanzatüye karşı J atakları sekansbaşı olabileceği gibi, AJ10 yada KJ10 dan yapılmış olabilir, J atağı yapıldığında, sizde o renkten AKQ varsa, Q ile alınki 3. oyuncu partnerinin atağını çözemesin.
3- Dağılımın kötü olduğu anlaşılıp, bir renkteki onörlerimiz gücünü kaybettiğinde o renkte küçük kartlar oynayarak küçük kartlara kaybedersek; 3. oyuncu durumu okur, bu yüzden bu durumda büyük kartlar oynamak gerekir.

 

  S
H 754
D
C
S -
H RV93
D
C
Tablo S
H --
D
C
S
H AD10862
D
C


yukardaki durumda koz=kör ve yerden kör çevirdiğinizde doğunun uymadığını görüyorsunuz, eğer küçük oynarsanız; doğu partnerinin bu renkteki gücünü hisseder, o yüzden büyük oynayın. oynayacağınız kartın size pozitif etkisi olmayacak ise neden rakibe haketmediği bilgileri veresiniz?


4-Onör kartlarınızı gelişigüzel harcamayın.

 

  S AV2
H
D
C
S R9
H
D
C
Tablo S 108763
H
D
C
S Q54
H
D
C



Yukardaki durumda pikten 3 löveye ihtiyacınız varsa valeye doğru küçük oynayın, eğer batıda Kx varsa As çektiğinizde Rua düşer ve 3 löve yaparsınız, eğer Q ile başlamış olsaydınız hiç bir dağılım ile 3 löve yapamazdınız.


  2. örnek.

  S R1092
H
D
C
S Q
H
D
C
Tablo S A876
H
D
C
S V543
H
D
C


eğer 3 pik lövesine ihtiyacınız var ise yere doğru küçük oynayın ve batı küçük verirse 10 koyun, J ile başlamayarak; batıda olabilecek sek Q a önlem almiş oldunuz.
5-Elinizde gereğinden fazla onör ve spot kart varken özellikle antreleriniz olmadığı durumda, spot kart oynamak, onör oynamaktan genellikle daha iyidir.

 

 

  S
H
D AJ102
C
S
H
D R876
C
Tablo S
H
D 54
C
S
H
D Q93
C


Şimdi 4 karo lövesine ihtiyacınız varsa ve ele dönüş için yeterli antreleriniz yoksa; Q ile başlarsanız Batı K yı oturmayarak rengin bloke olmasını sağlar ve 1 löve yapar. Halbuki 9 ile başlarsanız, K empası tuttuğu sürece hep 4 löve yaparsınız.


2. örnek:

 

  S
H
D R1092
C
S
H
D Q765
C
Tablo S
H
D A4
C
S
H
D J83



karodan 3 löveye ihtiyacınız var iken ele sadece 1 antreniz varsa, J ile başlarsanız; Batı küçük verir ve siz yerden ne verirseniz verin, Doğu As ile aldıktan sonra, Batı nın Q ını zaptetmenin bir yolunu bulamazsınız, o yüzden spot kartla (8) başlamalısınız.
6-Sanzatu oynarken en zayıf yerinden sadece 1 stoperin kaldığında ve birden fazla empas içinden tercih yapmak durumunda kaldığında; kendine şu soruyu sor:"Hangi empas tutmasa bile geriye kontratı yapmaya yeterli löve kalır?"

  sad AQ943
  smiley A96
  laugh A9
  wink KJ5


  Siz
  sad J10
  smiley J843
  laugh K2
  wink A10987

 Kuzey         Doğu         Güney          Batı
  1sad             Pas           1SA            Pas
  2SA           Pas           3SA  Herkes pas

3NT oynuyorsunuz ve karo Q atak geldi, önce hangi empası atarsınız? pikmi, treflmi?
Eğer önce trefl empası atar ve kaybederseniz; 8 lövede kalabilirsiniz (4wink,2laugh,1smiley,1sad). Halbuki önce pik pası atarsanız empas kaybetsede 9 löve alırsınız (4sad,1smiley,2laugh,2wink)
7-Oyunu yapmak için başka yol olmadığı açıkça görülüyorsa, kontrata ulaşmak için uzun elden kuplar yapmayı düşünebilirsin.


  sad 108
  smiley Q3
  laugh AJ32
  wink 98765


  (siz)
  sad QJ532
  smiley AK76
  laugh 7
  wink J32

 Kuzey          Doğu          Güney          Batı
 1sad              Pas            1SA             Pas
 2smiley              Pas            2sad    Herkes pas 

Atak:karo K
8 löveyi gemiye yüklemek için, en iyi yolunuz bir mini cross-ruff (karşılıklı kuplar) ile oynamaktır. D.A ile kazan ve 1 karoya kupla, AQ körü al ve bir başka karoya kupla, bir köre 8 li ile kupla ve bir karoya daha kupla (yapabilirsen) buraya kadar işler yolunda gittiyse, 8. löve için yapılacak tek şey kör K ya 10 ile kuplamak.(tebrikler)
8-Gizli ve işlek bir yan renginiz olduğunda, kontratınızı yapmak için gerekli löveyi henüz rakipler elinizi sayamadan çalmaya çalışın.
North (dummy)
S. A4
H. 854
D. J543
C. Q543


South (siz)
S. K2
H. J106
D. AKQ1076
C. KJ

East South West North
3S 3NT herkes pass

atak:S.9

atağı As ile alın ve hemen Ruaya doğru bir trefl oynayın, Batının löveyi kazandığını varsayalım, belki teorik olarak kör dönerek kontratı batırması mümkün, ama bizdeki kapalı karoları bilmeyen Batı nın bu dönüşü bulması zor olacaktır, halbuki biz önce karolarımızı çekseydik elimizi sayan batının trefli alınca kör dönmesi için dahi olması gerekmeyecekti.
9- Kozları temizlemek için acele etmeyin, özellikle kısa elden kup yapmanız gerektiğinde, bilhassa 1 yada 2 kayıptan sonra kup yapacaksanız, koz oynamayın ve hemen kup yapılacak renge girin.


  sad KQ10654
  smiley 732
  laugh 2
  wink K54


  (siz)
  sad AJ3
  smiley QJ
  laugh A876
  wink A863

Kuzey          Doğu          Güney          Batı
1SA             Pas            4smiley (1)         Pas
4sad         herkes pas

(1) Transfer

Açış kartı: DQ

Bir kör kupuna ihtiyacınız var ve defansın koz atak etmemiş olması sizin için iyi, sakın hemen koza girmeyin ve kupunuza ulaşmak için kör oynayın.


  DEKLARASYON KONUSUNDA ÖĞÜTLER:





1- Onörsüz bir dablton ile 1NT yada 2NT açabilirsin ama bu durumda diğer 3renkte iyi keserleriniz olmalıdır.
2-4'lü Pik ve 4'lü Trefl olan dengeli bir el ile yeterli kuvvetiniz olsa bile, kırmızı suitlerin her ikisindede stoperiniz yoksa 1Trefl açın
sad AKJ4smiley 87 laugh654 wink AKJ4 (1trefl açın)
Aynı şekilde 4'lü Karo ve 4'lü Pik varken, kör ve ve trefller boş ise; 1 Karo açın, partner 1smiley derse 1sad, 2wink derse; 2saddeyin.
3-Partner oyun açtığında, sizdede açar civarı puan ve zayıf 4 kartlı bir renk varken, o rengi cevap olarak okumayın, eğer o renk ile başlarsanız ve elde bir şlem varsa bulacak sekansı yakalamak çok zorlaşır, hele partnerde sizin sizin renginizde tek olması ayrı bir felaket olur, çok olası bir şlem kontratı yerine, batacak olan bir 3NT oynayabilirsiniz.
sad AKQ10 smiley 9432 laugh AJ8 wink 76
örneğin yukardaki el ile her ne kadar genel yaklaşım; 4-4 majör varken 1smiley cevabı vermek ise de, 1sad cevabı verin.
4-Genel kaide 1wink yada 1laugh açışlarına 4-4 Majör varken, yukardaki durum haricinde 1smiley cevabı vermek, ama 5-5 majör var iken; kuvvet dağılımı nasıl olursa olsun 1sad demektir.
5- Beş kart Trefl ve dört kart Majör ile, 1Karo açışına cevap verirken, eliniz açar puan yada üstünde ise; 2C cevabı verin ve sonra majörünüzü okuyun, daha az puanla ise 1Majör cevabı verin.
sad AJ76 smiley 54 laugh 54 wink AK1076
sad KQ76 smiley 54 laugh 43 wink AJ764
Birinci el ile 2wink, ikinci el ile 1sad deyin.
6-Partner bizim 1 Majör açışımıza, 1NT cevabı verdiğinde; dengeli elden daha çoklukla dengesiz bir eli olacaktır, ve dengesiz bir eli ve kısa bir rengi varsa bu genellikle bizim Majörümüz olacaktır.
7-(Natürel oynarken) Açış konuşmasına 2 seviyesinde sıçramasız cevap geldikten sonra, açanın yeni renk okuması forsingdir.Bire bir cevaptan sonra açanın rebidleri reverse olmadıkça forsing değildir.
1smiley..2wink........1wink..1smiley.........1wink..1smiley
2laugh=Forsing....1sad=Nonforsing..2laugh=Reverse(F)
8-(Natürel oynarken) 1minör açışı 2 seviyesinde basit desteklendikten sonra, açanın yeni renk okuması= forsingdir ve 17+ puan gösterir.
1wink..2wink......(Bu sekansta 2NT dengeli 18-19
2laugh=forsing...puan gösterir)
(S.A4.H.84.D.AK97.C.AK764)
9- 17 puanlı ve dengeli elinizde 3 top onörlü ve 5 li bir minör renk varken, elinize 1 puan daha ilave edin ve 1NT açışını 15-17 oynuyorsanız, 1 minör açıp, 2NT rebid edin.
(sad.K107.smiley.Q32.laugh.K5.wink.AKQ76)
10-Partner 1smiley açtığında, 5 kartlı pikiniz ve 3 kartlı körünüz varsa; 6-9 puan ile 2smiley deyin, 10-12 puan ile 1sad deyip sonra smiley e sıçramalı destek verin.
sad.KQ876.smiley.K43.laugh.65.wink.876=1smiley e 2smiley deyin.
S.Kq876.H.AJ3.D.65.C.876=1H e 1S deyin sonra H e sıçramalı destek verin.
11-1smiley.1sad.2wink.2smiley sekansında 2smiley= 2 li smiley desteği gösterir, 3 lü değil, 3 lü smiley ile cevapçı normal yükseltirdi, yada şimdi sıçramalı tutuş verirdi.
a-) sad.AJ432.smiley.105.laugh.Q542.wink.104
Yukardaki sekansta beklenmesi gereken bir el.
b-) sad.K54.smiley.875.laugh.J432.wink.Q54
6-7 puan ve dengeli bir el ile, 1smiley açışına 1NT deyip, 2wink yada 2laugh rebidlerine 2smiley deyin, bu prensipte 2 li smiley fiti gösterir ama sorun değil, partner sizdeki kötü fiti biliyor, 1smiley e 2smiley yapıcı bir konuşmadır, böyle 6-7 puanlı dengeli el ile yapılmamalıdır.


CEVAPÇIYA ÖĞÜTLER:


12-Partner 1 Majör açtığında rakip araya bir overcall ile girerse, rakip overcall u sıçrayarak cue-bid etmek; splinter olup, rakip renkte void yada singleton, partnerin renginde 4 lü tutuş ve en az 14-15 destek puanı gösterir ve dikkate alınması gereken bir şlem davetidir.
sad.AJ74.smiley.KQ43.laugh.QJ98.wink.3.....(1smiley.2wink.4wink)
13-Partner 1minör açtıktan sonra rakip overcall yaparsa, sıçramalı cue-bid; Açış renginde 5-6 kartlı destek, cue-bid renginde kısalık gösterir ve konuşulmayan majörlere 4 lü destek olmadığını belirtir.
sad.A43.smiley.K43.laugh.2.wink.KJ8743.....(1wink.1laugh.3laugh)
14-Partner 4NT ile Blackwood yaptığında 1 yada 3 Asınız ve bir voidiniz varsa 6 seviyesinde void rengi okuyun, void renk koz rengimizden büyükse; 6 seviyesinde kozu okuyun..sad.-.smiley.AJ5432.laugh.543.wink.J984
sad.J98.smiley.Aj5432.laugh.-.wink.5432
örneğin partner 1smiley açtı, 4smiley cevabı verdiniz ve partner 4NT ile Blackwood yaptı, 1. el ile 6smiley, 2. el ile 6laugh deyin.
15-Eğer sıçramalı konuşmaları kuvvetli oynuyorsanız, sıçramalı konuşma yapıldıktan sonra ki 4NT rebidinin partnerin son okuduğu renk üzerinden değil, sıçrama yapılan renk üzerinden Blackwood olduğu varsayılmalıdır.
16-Rakip 1 Majör açtığında yapılan Michaels lar (2Renkli müdahale), Rakip 2 zayıf açışı yaptığında yada bize gelene dek 1Majörü 2 Majöre yükselttiğinde uygulanmaz, Bunun yerine 4 Minör= O minörde ve konuşulmayan Majörde 5+ sayıda kart ve kuvvetli bir el gösterir ama forsing değildir.
örneğin: Rakip 2sad açtı yada 1sad.pas.2sad konuşması geldi, şimdi 4wink (sad-smileyQJ987laughA6 winkAK9874) gibi bir el gösterir. 3sad cue-bidi ise; uzun ve kaliteli bir minör renk, diğer renklerde durdurucular gösterir ve pik stoperi sorar. ( örnek:sad.54.smileyA4.
laugh.AKQ10764.wink.K5)


BLACKWOOD ÖĞÜTLERİ


17-Her 4NT deklaresi Blackwood değildir.1NT yada 2NT açıldıktan sonra partner 4NT derse, bu; Blackwood değil, natürel davettir.Pas geçilebilir.
18-Voidiniz varken Blackwood yapmayın.
sad.AKQ876.smiley.-.laugh.KQ8.wink.AKQ3
2wink.2laugh
2sad.3sad
?......Şimdi 4NT demeyin, Partner 1 As verdiğinde bunun hangi As olduğunu bilemezsiniz, bunun yerine 5smiley ile voidwood yapın, bu smiley ası dışındaki As ların sayısını sorar, 1. step=As yok, 2.step= 1As var anlamına gelir.
19-Partnerliğiniz tüm Aslara sahip olmadıkça ve gerçekten 7 ile ilgilenebilecek bir eliniz olmadıkça, 5NT ile Rua sormayın.
sad. KQ10876 smiley. 2 laugh. AQJ42 wink. 4
1wink..1sad
4sad..4NT
5smiley..?..Sakın 5NT ile Rua sormayın, 1 As kaybımız var ve partner 7 ye güdümlenmiş durumda.
20-Fitiniz ve kuvvetiniz varken ama konuşulmamış renklerden birinde 2 çabuk kaybınız varken Blackwood yapmayın.
sad. KQ987 smiley. Q107 laugh. AKJ7 wink. 2

1wink..1sad
3sad..?..H kayıplarınız var, 4NT demeyin, ortaklık stilinize göre; 4wink yada 4laugh deyin.
21- Key-card sorusu değilde reguler blackwood oynuyorsanız, 4NT ye 5wink cevabı; Hiç As yok yada 4 As var anlamına gelir.
22-4NT blackwood yapıldığında void i As olarak saymayın.
23-4NT ye cavap verirken 0-2 As ve bir void ile, 5NT cevabı verin.
sad. A1087 smiley. AJ843 laugh. QJ87 wink. -
1smiley..4wink (1)splinter
4NT.5NT (2)2 As ve bir void.
24-Partneriniz size Rua sorduğunda, siz 13 löveyi sayıyarsanız, Rua cevabı vermeyin, 7 ilan edin.
sad. 6 smiley. KQ1076543 laugh. KQ4 wink. 4
4smiley...4NT
5wink...5NT
?.......şimdi 4 As partnerinizde olduğuna göre 7 ilan edebilirsiniz.
25-Sıfır yada iki Asve bir voidle 5NT cevabı verirken voidiniz partnerin 1. okuduğu renkte olmamalıdır.

 

       TAKE-OUT KONTR ÖĞÜTLERİ

 


26-Take-out kontra cevap verirken, konuşulmamış renklerdeki 4 kart Majörleriniz için 1, 5 kart majörleriniz için ise 2 extra puan ilave edin. rakip renkteki Q va J leri puan olarak saymayın (eğer renk cevabı verecekseniz) ve bu şekilde 9-11 çalışan puan ile sıçramalı cevap verin, daha azı ile sıçramasız cevap verin, daha fazlası ile rakip rengi cue-bid edin, 2 rakipde konuştu ise soldakini cue-bid edin.
örneğin partner 1wink açışına take-out kontr attı
a. sad. A874 smiley. K4 laugh. 10843 wink. 9743
8 çalışan puan ile 1sad deyin

b. sad. A874 smiley. K4 laugh. J1043 wink. 976
9 çalışan puan ile 2sad deyin

c. sad. AK874 smiley. 76 laugh. 87 wink. 10832
9 çalışan puan ile 2S deyin

d sad. AK87 smiley. K5 laugh. A432 wink. J87
15 çalışan puan (trefl J yi saymıyoruz) 2wink deyin.
Bu arada 4441 gibi bir dağılım 10-11 puan ile bile take-out kontr atılması için yeterlidir. tabi rakip singletonuzu okuduğunda ve singleton kartınız bir onör değilse.
27-4441 dağılımınız ve açar yada daha üstünde kuvvetiniz varken, rakip sizin 4 lü renklerinizden biri ile oyun açarsa pas geçmeniz normaldir,daha sonra rakip sizin singleton renginizde fit bulursa buna atacağınız kontr take-out olur.
sad. AJ65 smiley. 4 laugh. KQ98 wink. A1084
1laugh...Pass...1smiley...Pass
2smiley....?
Yukardaki el ile şimdi 2smiley e kontr atarsınız, bu kontr ya yukardaki gibi smiley e take-out bir el yada açış renginde kuvvet ve uzunluk olduğu için konuşamamış iyi bir el gösterir.
28-Konuşulmamış Majörlerden birinde özellikle pikte küçük bir dablton varken take-out kontr atmak çok risklidir, bu durumda kontr atabilmek için 18+ puan olması gerekir.
(a)sad.43. smiley. AQ98 . laugh. AK75 . wink. AJ9
(b)sad. 43 . smiley. Q1042. laugh. AK75 . wink. AJ9

East South (siz)
1wink ?
a eli ile kontr atabilirsiniz, partner 1sad derse 1NT rebid ederek 18-19 puanlı dengeli el gösterirsiniz
b eli ile konuşacaksanız hemen 1NT demelisiniz, bunun için her rengi kesmeniz gerekmez, ama rakip renkte stoperiniz olması şarttır.
29-Take-out kontru takiben yeni renk okursanız, bu sizde normal overcall gücünden daha fazla kuvvet olduğunu gösterir.


    Doğu          Güney          Batı         Kuzey
    1wink             dbl               pas         1sad
    pas            2smiley =şimdi 17 puanınız yada singleton wink varsa 16 puanınız olmalı.


sad. AJ2 smiley. KQ976 laugh. KQ3 wink. J4 Overcall 1H eli
sad. AJ4 smiley. KQ986 laugh. AQ32 wink. 7 Dbl deyip sonra H okuyacak el.


30- Take-out kontra sıçramalı cevap vermek için 9-11 kullanışlı puan gerekir.
a-) Sanzatu cevabı vermeyecekseniz rakip renkteki Q ve J yi puan olarak saymayın.
b-)konuşulmamış majörde 5 li renk için 1 extra puan ilave edin ayrıca konuşulmamış başka bir 4 lü renk varsa onun içinde 1 puan ilave edin.
sad. AK543 . smiley. Q43 .laugh. 8743 . wink. 5
Partner 1smiley e kontr attığında yukardaki el için kör kızı puan saymayın ama 5 li pik için 1 puan ve 4 lü karo için 1 puan daha eklyin ve 9 çalışan puan ile 2sad deyin.

 

 


Facebook'ta Paylaş
02.10.2010

Bu Konu 847 Kere Okundu


Yorum Ekle
Ad Soyad  
Yorumunuz...  
  *Yorumunuz Onaylandıktan Sonra Görüntülenebilecektir....
 
 














Yorumlar...
Lütfi Erdoğan
Temel bilgilerin örgütlenmiş hali diyebiliriz Bunları bilmeden uygulamadan iyi briç oynandığı söylenemezBelki kağıt oynayıp vakit geçirme denilebilirBunlar kulüp oyuncularının olmazsa olmazları
24.11.2011

Powered BY Sercan Burak AĞIRR